Helsinki, 19. tammikuuta, 2021 – Konsulttiyritys BearingPointin julkaiseman tutkimuksen mukaan suomalaisten suuryritysten ERP-kentällä nähdään lähivuosien aikana mittavia uudistuksia. Monissa yrityksissä toiminnanohjausjärjestelmän uudistukseen liittyvä hanke on jo käynnissä.

ERP-ratkaisujen kentällä on viime aikoina koettu laajoja muutoksia ohjelmistoversioiden uudistuessa – yhtenä keskeisenä trendinä voidaan nähdä lisääntyvissä määrin SaaS-malliin siirtyminen. Järjestelmäkentän muutokset ovat ohjanneet monet yritykset tarkastelemaan oman toiminnanohjausjärjestelmänsä päivitystarpeita. 92% tutkimukseen osallistuneista yrityksistä kertoo, että niillä on suunnitelma uudistushanketta varten, tai hanke on jo käynnissä.

Tällä hetkellä monissa yrityksissä on edelleen käytössä toiminnanohjausjärjestelmä, jonka ikä saattaa ylittää 15 vuotta. Monilla yrityksillä ei myöskään ole käytössä yhtenäistä järjestelmäratkaisua. Tulevaisuuden kehitystoimenpiteet liittyvät pitkälti yritysten tarpeisiin uudistaa järjestelmien tekninen arkkitehtuuri sekä parantaa järjestelmien mahdollisuutta tukea uutta liiketoimintaa.

Kimmo Järvikangas, BearingPoint Finlandin ERP Advisory –liiketoiminnasta vastaava johtaja

BearingPoint tarkasteli ERP Strategy 2020 –tutkimuksessa nykytrendejä suomalaisyritysten toiminnanohjausjärjestelmävalinnoissa ja käyttötavoissa sekä tulevaisuuden uudistusaikeita ja niiden taustalla vaikuttavia tekijöitä. Tutkimukseen haastateltiin  ERP-asioista päättäviä henkilöitä suomalaisista suuryrityksistä.

Lisätietoja tutkimuksesta:

-ERP Study 2020 - Finland

BearingPointista:

BearingPoint on itsenäinen liikkeenjohdon konsulttitoimisto, jossa yhdistyvät eurooppalaiset juuret ja maailmanlaajuinen verkosto. Yritys tarjoaa asiakkailleen konsultointipalveluja, liiketoimintaratkaisuja sekä työkaluja onnistuneeseen digitaaliseen transformaatioon, sääntelyn vaatimiin teknologiaratkaisuihin ja analytiikkaan. BearingPointin asiakkaina on monia maailman johtavia organisaatioita sekä yksityiseltä että julkiselta sektorilta. BearingPointilla on globaali konsulttiverkosto, johon kuuluu yli 10 000 asiantuntijaa ja joka auttaa asiakkaita yli 75 maassa saavuttamaan mittavaa ja kestävää menestystä.

Press Contact:

Milka Heilä