Toggle search

IT- og rådgivingsselskapet utvider sine strategiske partnerskap og styrker sitt fokus innen digitalisering og FinTech.

Oslo den 27. april 2017 – Som en del av BearingPoints Venture-aktiviteter, har det investert i det Oslo-baserte oppstartsselskapet Tribe. Tribe er en forsikringsleverandør som har utviklet en innovativ forretningsmodell og IT-forsikringsplattform. De gjør det mulig for kunder å motta enkle og rimelige forretningsløsninger basert på tillit innen sine nettverk av venner og familie. BearingPoint og Tribe vil inngå et langsiktig partnerskap for å øke sine respektive tjenesteporteføljer.

Tribe besluttet å forandre forsikringsbransjen basert på ett enkelt konsept: forsikringskunder forstår mye mer om god og dårlig risiko i sitt sosiale nettverk enn det tradisjonelle forsikringsselskaper gjør. Ved hjelp av sin egen skreddersydde forsikringsplattform tilbyr Tribe sine kunder vesentlig rabatt basert på graden av tillit mellom sine nettverk av venner og familie, såkalte “tribes”, samtidig som komplekse forsikringsprodukter og tjenester elimineres.

Utover den finansielle investeringen, vil BearingPoint støtte Tribes forretningsutvikling ved hjelp av sin lange erfaring fra forsikringsbransjen samt kompetanse innen digital transformasjon, avansert dataanalyse og regulatoriske emner.

Tribe er et spennende selskap med en innovativ forretningsmodell som vil berike våre eksisterende tjenester og produktportefølje innen digital transformasjon, plattformer og forsikring. Det å identifisere og samarbeide med lovende selskap er dypt forankret i vår globale strategi. Det tillater oss å være en del av og forme innovative trender og tilegne oss viktig ekspertise og erfaring, som videre gjør at vi kan hjelpe kundene vår på best mulig vis.

Patrick Palmgren, Chief Development Officer i BearingPoint

Vi er veldig glade for å ha BearingPoint om bord som investor og partner. BearingPoint er en åpenbar partner for oss da vi tror de kan bidra til vår suksess på både et strategisk og operasjonelt plan. Det å lykkes med et nytt forsikringskonsept krever at man lykkes med både IT, konsept og markedsføring. BearingPoint har en enorm kunnskap innenfor IT, prosesser og konseptuell tenkning. I tillegg kan de være rådgivende angående å flytte vår IT-plattform og produktkonsept til utlandet. Vi er sikre på at BearingPoint vil bidra mye til vår utvikling både i Norge og utenfor landegrensene.

Rune Brunborg, Chief Executive Officer i Tribe

Om Tribe
Tribe Venneforsikring AS, med hovedkontor i Oslo, tilbyr enkle og rimelige forsikringsløsninger basert på erfaring og iboende tillit i veletablerte sosiale nettverk.

For mer informasjon, vennligst besøk:
Hjemmside: tribe.no

Om BearingPoint
BearingPoint er et uavhengig internasjonalt IT- og rådgivingsselskap med europeiske røtter og tre forretningsenheter: Consulting, Solutions og Ventures. Consulting er den rådgivende virksomheten, Solutions leverer løsninger og verktøy for digital transformasjon, regulatorisk teknologi og avansert dataanalyse, Ventures driver finansiering og utvikling av start-ups. BearingPoints kunder inkluderer mange av verdens ledende selskaper og organisasjoner. Selskapet har et globalt konsulentnettverk med mer enn 10 000 ansatte som hjelper kunder i mer enn 75 land å oppnå målbar og varig suksess.

For mer informasjon, vennligst besøk:
Hjemmeside: www.bearingpoint.com
LinkedIn: www.linkedin.com/company/bearingpoint