Toggle search

Vår Chief Development Officer leder BearingPoints strategiske utviklingsprosess, M&A og Venture-aktiviteter. Patrick Palmgren vil ha en sentral rolle i å hjelpe firmaet nå sitt mål om 1 milliard euro i inntekter innen 2020.

Oslo den 2. mai 2017 – IT- og rådgivingsselskapet BearingPoint annonserte i dag utnevnelsen av Patrick Palmgren som ny Chief Development Officer (CDO). Patrick Palmgren etterfølger Per Jacobsson, som i slutten av april gikk av med pensjon.

Patrick Palmgren overtar CDO-rollen etter en overgangsperiode som startet i januar 2017. Han har vært Partner i BearingPoint siden 2005 og har over to tiårs erfaring som konsulent. I sin rolle som CDO, vil Patrick lede firmaets strategiske utviklingsprosesser opp mot BearingPoints markedsposisjon, porteføljeledelse, strategiske valg og ledelsen av alle M&A og Venture-aktiviteter. Patrick vil samtidig fungere som regional leder for kontorene i Danmark, Finland, Norge og Sverige. Han er også ofte foredragsholder innen områdene forretning og digital transformasjon.

Patrick har de rette egenskapene for å være Chief Development Officer, og har omfattende kundeerfaring i strategiskutvikling, private equity og transaksjoner. Han kan vise til enestående resultater og har vært en eksepsjonell leder i vårt firma i over ti år. Jeg ser frem imot et tett samarbeid, for å nå firmaets mål på 1 milliard euro i inntekt innen 2020. Jeg vil samtidig takke Per for hans mangeårig og svært verdifulle innsats, helt siden vår MBO i 2009, da han sikret oss en suksessfull overgangsperiode. I sin rolle som CDO innførte Per en global ekspansjon, noe som introduserte BearingPoints trekantstruktur, og initierte grunnlaget for BearingPoint Institute. Han bidro enormt til firmaets suksess.

Peter Mockler, Managing Partner i BearingPoint

Jeg er veldig spent på den nye rollen som CDO. Gjennom mine år i BearingPoint har jeg hatt mange stimulerende kunde- og lederroller, og har hatt muligheten til å jobbe på tvers av ulike kontorer i Europa, og vil dra nytte av denne erfaringen som CDO. Gjennomføring er det som gjør en strategi gjellende. Vellykket gjennomføring begynner med en god strategiutviklingsprosess, og denne prosessen vil være et av mine hovedfokus i 2017. En annen viktig del for vellykket gjennomføring er hyppig og transparent kommunikasjon, både internt og eksternt, på vår strategi for resultat utvikling, ytelsesfremgang og andre formildende tiltak.

Patrick Palmgren, Chief Development Officer i BearingPoint

Om BearingPoint
BearingPoint er et uavhengig internasjonalt IT- og rådgivingsselskap med europeiske røtter og tre forretningsenheter: Consulting, Solutions og Ventures. Consulting er den rådgivende virksomheten, Solutions leverer løsninger og verktøy for digital transformasjon, regulatorisk teknologi og avansert dataanalyse, Ventures driver finansiering og utvikling av start-ups. BearingPoints kunder inkluderer mange av verdens ledende selskaper og organisasjoner. Selskapet har et globalt konsulentnettverk med mer enn 10 000 ansatte som hjelper kunder i mer enn 75 land å oppnå målbar og varig suksess.

For mer informasjon, vennligst besøk:

Hjemmeside: www.bearingpoint.com
LinkedIn: www.linkedin.com/company/bearingpoint