Toggle search

BearingPoint kom på 3. plass i kåringen av Norges beste arbeidsplasser i regi av Great Place to Work® som fant sted 19. mars. BearingPoint ble dermed det eneste selskapet i sin bransje blant de ti beste i kategorien mellomstore virksomheter (50-249 ansatte).

Oslo, 20 mars 2015 - Kåringen baseres på en omfattende kulturanalyse og medarbeiderundersøkelse. Det er første gang BearingPoint deltar i undersøkelsen hvor 176 virksomheter og over 25.000 ansatte deltok. Ansatte gir sine vurderinger ved å besvare en rekke spørsmål innen fem kategorier: troverdighet, respekt, rettferdighet, stolthet og fellesskap. BearingPoints sterkeste dimensjon er fellesskap.

Vi er svært stolte over plasseringen i denne anerkjente kåringen. Våre ansatte er meget kompetente konsulenter som er opptatt av å bryne seg på komplekse problemer og stadig utvikle seg. De stiller store krav og har en velutviklet kritiske sans. At de trives så godt i BearingPoint er ikke noe vi tar for gitt.

Erik Overrein, Partner og daglig leder

Noe av nøkkelen til trivsel tror vi har sammenheng med at vi har en unik kultur med et veldig sterkt fellesskap og samhold. Vi er opptatt av å gi tidlig ansvar og finne de riktige folka som representerer våre grunnleggende verdier og holdninger, samtidig som vi har en flat struktur og få spisse albuer.

Vår vinnende ambisjon er å skape enestående suksess for våre kunder og kolleger. I så måte er noe av det viktigste vi gjør å skape en god arbeidsplass og arena for læring, utvikling av entreprenørskap og helhetlig forretningsforståelse, som er viktige komponenter for å skape verdi for kundene våre. Vi setter stor pris på tilbakemeldingen fra medarbeiderne i undersøkelsen. Nå er vi opptatt av å videreutvikle oss og styrke stolthetsfølelsen gjennom å posisjonere oss for enda mer spennende og utviklende prosjekter samt styrke vårt merkenavn.

Erik Overrein, Partner og daglig leder

Great Place to Work arbeider med flere konsulentselskaper i Norge. Internasjonalt jobber vi så og si med samtlige av management consulting selskapene og vi ser også at flere og flere ønsker et samarbeid lokalt. Det er stor kamp om de beste hodene i konsulentbransjen og det kan ofte være vanskelig å skille seg ut. Det at medarbeiderne opplever BearingPoint som en fantastisk arbeidsplass og at de får synliggjort sin unike kultur vil kunne gi dem et konkurransefortrinn i hodejakten.

Jannik Krohn Falck, Partner i Great Place to Work Norge

About BearingPoint

BearingPoint consultants understand that the world of business changes constantly and that the resulting complexities demand intelligent and adaptive solutions. Our clients, whether in commercial or financial industries or in government, experience real results when they work with us. We combine industry, operational and technology skills with relevant proprietary and other assets in order to tailor solutions for each client’s individual challenges. This adaptive approach is at the heart of our culture and has led to long-standing relationships with many of the world’s leading companies and organizations. Our global consulting network of 9,700 people serves clients in more than 70 countries and engages with them for measurable results and long-lasting success. For more information, please visit: www.bearingpoint.com

Anna Lindholtz